Hoppa till sidans innehåll

Information till funktionärer DM 8-9 sept


Ny information aktuellt  6 september

PM för funktionärer

Allt regnande har medfört många ändringar av arrangemanget. Ingen materialtransport till arenan kan ske från Upplandsgatan över fältet. Om det inte går att bära så gäller nu att material transporter sker från Rönnyvägen med en 4-hjuling med släp som via motionsspåret kör fram till arenan. Se bilden. Kan du bära ditt material till arenan så kan du åka till rondellen på Dalslandsgatan och lasta av där och bära fram till arenan. Det är ca 200 m. En säckkärra kan nog fungera. Ej testat. "Funktionärssstigen" är röjd och är bra att ta sig fram på torrskodd.

Funktionärer parkerar på planen vid Upplandsgatan. Ev ute på fältet om det blir fullt på planen.

Man kan gå på arenan utan stövlar. Det finns några blöta områden men de kan undvikas.

Sprid denna info till dina "anställda".

 

PM Parkering och gångvägar

 

----------------------------------------

VR arrangerar DM-Sprint lördagen den 8 september och på söndagen  DM-Stafett  på uppdrag av Västmanlands OF. Det är första gången som VR genomför ett dubbelarrangemang med  två tävlingar med gemensamt tävlingscentrum. Detta ställer nya krav på oss som arrangörer dels med längre arbetstid för varje funktionär, dels en ny planering som vi inte har erfarenhet av tidigare och en ny tävlingsform som vårt datafolk inte har erfarenhet av. Vi har kompetensen inom VR och med noggranna förberedelser kommer detta att gå bra.

Vi behöver få tag i funktionärer till alla rollerna och detta brukar inte vara något problem inom VR. Vi hoppas att detta gäller också i år då vi skall arrangera tvådagar i rad.

Vi litar på att ni ställer upp när vi börjar kalla in funktionärsstyrkorna. Reservera 8-9 september för VRs orientering!   

 

Arenan (tävlingscentrum) för båda dagarna ligger på fältet norr om Önsta idrottsplats. Där bygger vi upp arenan med parkering. Vi kommer att använda omklädningsrummen vid Önsta IP för duschen.

Organisationen är klar och ansvariga inom respektive område är beredda att ta emot din anmälan att vara funktionär.

 

Tävlingsledare/Karin Swärd Lindberg

 

Administration/Eva Kjellman

Funktionärer för:

Prisbordet, Markan, Sjukvården, Barnpassningen, Miniknatet

 

Sekretariat/Magnus Lindberg

Funktionärer för: Målfunktionen, Direktanmälan, Resultatuppsättningen

 

Arena/Peter Nordström

Funktionärer för: Arena byggnationen/Tält/Målportal/Resultattavla/Startplats/Toaletter/ Dusch, Skyltning, Parkering

 

Tävling/Ulf Back

Funktionärer för: Kontrollutsättning (kontrollställningar, skärmar +SI enheter), Starten,

 

Våra banläggare Anna-Karin Johansson (Sprint) och Åke Mjöberg(Stafett) har redan gjort sitt arbete. Finliret återstår.

 

Välkommen som funktionärer!
Karin, Eva, Magnus, Peter och Ulf

Uppdaterad: 06 SEP 2012 13:53 Skribent: Ulf Back

 Aktuellt

Träning varje onsdag Rosenlund. Omklädningsrum och bastu är öppet från 18.00 - 19.30. 

Frilufts- och Stugsektionens planerade aktiviteter under april är inställda pga coronakrisen. Beslut angående aktivteter planerade under maj tas senare. Se Kalendern för planerade aktivteter och vad som gäller.

 


 Aktivitetsregistrering

Boka klubbstugan Flisenberg

  Boka Rosenlund

Bli medlem 


 Börja orientera

Börja orientera


Oringen logo  


VR-bladet


Cykel-TRIM


Sisus hemsida

 

Postadress:
Vandrarringen
Ulf Back, Stålverksgatan 65
72477 Västerås

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info