Årsmöte 2018 och klubbmöte 1050

19 NOV 2018 10:21
VRs 96:e årsmöte genomfördes den 18 november. Det var det 42:a klubbmöte i vår fina klubbstuga. Ta del av VRs verksamhetsplan för 2019 här.
  • Uppdaterad: 19 NOV 2018 10:21

Årsmötesdagen inleddes med möjlighet att göra en årsmötesvandring runt Fiskkraken. Vid vindskyddet vid sjöänden serverade André kaffe, glögg och pepparkakor. Sent startande vandrare fick sin glögg och kaffe när de kom tillbaka till klubbstugan.

Årsmötet som är det 42:a i klubbstugan startade kl 11.00 och var avslutat kl 13. Verksamhetsberättelsen för 2018  och förutsättningarna för det nya verksamhetsåret i form av verksamhetsplan och budget blev ordentligt granskade av mötet. Odd Werner-Erichsen som ordförande och Britt Back som sekreterare ledde årsmötet.

Vid genomgången av Verksamhetsberättelsen för 2018 hittades några felaktigheter Sid 4: Antalet 26-65 år ska vara 230, Sid 22: Redovisningen av VR-Trofén 2018 är felaktig för tre deltagare. En korrigerad sida 22 finns för utskrift på plats Klubben/Årsmöte 2018.

Ny ledamot i VR styrelsen är Patrik Ingdahl. Följande omval genomfördes av mötet: ordförande André Ahlin, vice ordförande Ulf Back, kassör Ulf Betshammar och ordförande i Friluftssektion Henrik Gustavsson. Omval gjordes också på revisorerna Tomas Jonsson och Magnus Lindberg och Gun Millinger som revisor suppleant.

För övriga val hänvisas till folder Styrelse och funktionärer 2019 som kommer att finnas tillgänglig på hemsidan v.49.

Verksamhetsplanen och budget för 2019 fastställdes. Klicka här för att läsa Verksamhetsplanen 2019 för VR. Årsmötet beslutade att medlemsavgifterna för 2019 blir oförändrade.

Stiftarnas pris utdelades till Odd Werner-Erichsen. Stiftarprisjuryns motivering: Som VRs väghållare/stighållare har Odd sedan 2010 med största engagemang sett till att vi året runt har haft körbar väg till Flisenberg och gångbar stig från parkering till klubbstugan.

Klicka här för att se illustrationen av pristagaren.

Anna-Karin Johansson utnämndes till Årets Orienterare. Stiftarprisjuryns motivering: Anna-Karin har varit framgångsrik i flera tävlingar i D65 under säsongen framför allt i årets Veteran - VM i Danmark där Anna-Karin kvalificerade sig till final i sprint, medel och långdistans. I finalerna blev det 24:e plats i Sprint, 11:e i Medel och 9:e i Lång. Förutom att vara en framgångsrik orienterare har Anna-Karin hunnit med att vara banläggare i VRs nationella tävling den 9 september med mycket gott betyg och två veteran-ol tävlingar under säsongen.

En välkänd H70 - orienterare i Västmanland säger så här: A-K lägger alltid bra banor med tanke på det förutsättningar som finns på respektive område. Banläggningen känns bra genomtänkt och man märker att hon har lägger ned mycket jobb för att få tillstånd bra banor.

VR-Trofén 2018 utdelades till Berit Hallonsten och Ulf Back.

Utlottningen av stimulanspriserna kunde ej genomföras då utlottningsunderlaget saknade två namn. Utlottningen kommer att genomföras vid första bästa tillfälle.

Veterandiplom för 40 årigt medlemskap i VR tilldelades Olle Bergman.

Rapportör/Ulf Back

Skribent: Ulf Back
Epost: This is a mailto link
Vandrarringen
c/o Ulf Back, Stålverksgatan 65
72477 Västerås

Orienteringsträning varje onsdag. Se kalendern för plats.

Alla aktiviteter maj -juni förutom onsdasgsträningarna är inställda pga coronakrisen. Se Kalendern för vad som gäller.

Registrera aktivitet

Boka klubbstugan