Årsmöte 2019

18 NOV 2019 22:00
Årsmötet 2019 (klubbmöte 1059) genomfördes den 17 november. 28 deltagare tog plats i storstugan. Ca 10 av deltagarna hade värmt upp med en promenad runt Fiskkraken före mötet.
  • Uppdaterad: 18 FEB 2020 22:00

Deltagarna vid årsmötets bjöds på kaffe och glögg vid sjöänden eller på trappan vid klubbstugan.

Till ordförande och sekreterare för mötet valdes Odd Werner-Erichsen och Britt Back. Mötet startade kl 11 och var avklarat ca 13.00. Årsmötet avslutades med en lunch.

Sammandrag av årsmötet.

-Alla dokument som användes vid årsmötet finns tillgängliga på hemsidan under Klubben/Årsmöte 2019.

-Verksamhetsberättelsen och ekonomirapporten för 2019 godkändes.

-Skidsektion och orienteringssektion går ihop och heter numer Orienterings- och skidsektionen.

-Styrelsen utökas med en ledamot (ersätter ordförande i skidsektion)

-Medlemsavgifterna 2020 fastställdes till/ Hel avgift 350 kr, Senioravgift (66 år -) 300 kr och Ungdom  (7 – 25 år) 100 kr.

-Verksamhetsplan och budget för 2020 godkändes.

-Val till styrelsen/Ulf Back ordf, v. ordf vakant, Karin Swärd ordf Orienteringssektion och Skidsektion, Einar Myklebust ordf Stugsektion, Birgit Lönn sekreterare (1 år) och ledamot Thomas Holmkvist.

-Tomas Nehrer och Thomas Holmkvist är nya funktionärer i Friluftssektion. Patrik Mandery är ny i Stugsektion. Odd Werner-Erichsen valdes in i valberedningen som sammankallande och ingår numer också i Stiftasrprisjuryn.  För komplett information om VRs styrelse och sektioner/kommittéer se VR-foldern som skickas ut till alla medlemmar tillsammans med medlemsavgift fakturorna. Den finns också på hemsidan.

-Stiftarnas pris utdelades till Patrik Mandery.

-Årets Orienterare utdelades till Lars Mosslind.

-VR-Trofén utdelades till Eva Kjellman och Ulf Back. Vinnare av stimulanspriserna blev Nils Hallonsten, Eva Kjellman, Lars Kjellman, Kerstin Nyman och Ingrid Julle.

Avtackning gjordes av André Ahlin som avgick som ordförande. Avtackning gjordes av Gunilla Zimmermann, Ingrid Julle och Hans Julle från Klubbmöteskommittén, Leif Carlsson, Katarina och Krister Jakobsson från Stugsektionen och Mats Julle från Friluftssektionen.

Årsmötet avslutade med en lunch bestående av smörgåstårta och kaffe med kakor för dem som anmält sig till lunch. Dragning i Bastulotteriet genomfördes i samband med lunchen. Vinsterna är utlämnade.

Tack till alla som hjälpte till med årsmötets genomförande före, under och efteråt.

Rapport Ulf Back (Nybliven ordförande). Tack för att jag har allas förtroende att leda VR genom 2020

Skribent: Ulf Back
Epost: This is a mailto link
Vandrarringen
c/o Ulf Back, Stålverksgatan 65
72477 Västerås

Orienteringsträning varje onsdag. Se kalendern för plats.

Alla aktiviteter maj -juni förutom onsdasgsträningarna är inställda pga coronakrisen. Se Kalendern för vad som gäller.

Registrera aktivitet

Boka klubbstugan